viernes, 4 de noviembre de 2011

JORDI TRAPERHO

ART D’ACCIÓ.  1970 -2011.

Ara em seria molt difícil i prolífic parlar de l’art d’acció dins de la meva trajectòria artística, no com un camp secundari de la meva obra, sinó com una altra forma d’expressió i creació a la pintura, escultura, etc, independent però en realitat molt lligat als moments i creacions de les diferents èpoques.
         Anar més enllà de l’espai bidimensional o tridimensional plàstic, o escultòric, em va conduir a la necessitat inexorable d’expressar-me, primer al carrer (“accions d’art al carrer”, happennings, etc ) amb altres joves amics i artistes, als inicis dels anys 70.
Després aquesta tendència no desapareixeria en mi, doncs es va anar manifestant a través de múltiples “actes rituals” als 80 i una gran multiplicitat d’altres expressions d’acció als anys 90  fins avui, utilitzant una gran varietat de llenguatges, disciplines i conceptes, amb una tendència molt lliure de sintetitzar-los en uns espais temps efímers i irrepetibles.
 Aquest aspecte efímer, del moment únic és el que sempre m’ha atret i ha respost a la meva necessitat de l’expressió viva que, tot i realitzada en un únic temps, ha calgut l’elaboració conceptual i material, en molts cassos, d’un treball de preparació especial. El fet de combinar gestos, paraules, sonoritats, poesia, plàstica, música, imatges gravades, etc m’ha permès gaudir d’un llenguatge molt variat i adient a cadascú dels moments i les necessitats expressives - creatives.  

1 comentario:

  1. Amb aquest blog veiem d'una manera àgil i molt plàstica, una síntesi de la complexitat d'un artista tant complert com ho és en Jordi Traperho. Gràcies i endavant

    ResponderEliminar